I årets to første kvartaler har vi udsendt i alt 240 invitationer til tilfredshedsundersøgelsen. I det første halvår af 2015 har vi haft en svarprocent på 24. Vi sender automatisk en reminder til de kunder, der ikke indsender deres besvarelse efter 7 dage for at få svarprocenten
op.
Vi opererer med fire forskellige spørgeskemaer, der er målrettet den sagsbehandling, kunderne modtager. Hvert spørgeskema rummer fem til syv spørgsmål. Skemaerne udsendes i sager, hvor der gives erhvervstilladelse, privattilladelse, eller afslag på en byggetilladelse, samt ved telefoniske henvendelser. Skemaerne udsendes enten som mail eller via sms.
Skemaet skal først og fremmest måle kundernes tilfredshed med sagsbehandlingen , men vi ser også på, hvilke indgangsportaler kunderne benytter sig af; e-mail korrespondance,
telefonisk kontakt eller personlig henvendelse i Borgerservice eller via erhvervsservice.
Disse informationer bruges til at danne et overblik over, hvordan man i byggesagsområdet kan styrke indsatsen for at øge tilfredsheden, og hvor der ikke er det samme behov for at sætte ind. Byggesagsområdet modtager ugentligt 4 rapporter via spørgeskemasystemet, hvor ugens besvarelser fremgår som graf og i skematisk form.